International Relations

ساخت وبلاگ
فهم و تبیین پرابلمانیک تاریخ و تاریخ اندیشه در ایران تنها از موضع تجدد امکان پذیر است.تنها از این طریق می توان به شرایط امکان و امتناع تاسیس تجدد در ایران پی برد.بنظر تفکر طباطبایی در مورد تجدد در کتاب های گونا گونش به نوسازی کلاسیک شباهت دارد.می توان درموارد ذیل خلاصه کرد : 1-دیدگاه کلاسیک نوسازی بر روی دو متغیر یعنی ارزش های فرهنگی و نهاد های اجتماعی تاکید می کند.2-سنت و تجدد را متباین تلقی کرده و سنت را له عنوان ناتع تجدد قلمدتدد می کند.3-تنها یک مسیر را برای تجدد به رسیت می شناسد و ان هم راه کشورهای پیشرفته غربی است. + نوشته شده توسط سید اسد الله اطهری مریان در دوشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ و ساعت 23:18 | International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 90 تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402 ساعت: 16:48

متفکر بزرگ را می توان مظهر تاریخ بم قوم دانست .در تاریخ تفکر باید به انان مراجعه کرد.مسایل ما چیست از کجاامده و طیق حل ان کدام است.

+ نوشته شده توسط سید اسد الله اطهری مریان در چهارشنبه بیست و سوم فروردین ۱۴۰۲ و ساعت 10:58 |

International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 93 تاريخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 ساعت: 22:36

چرا اندیشه چپ در ایران و خاورمیانه قدرتمند بوده است ؟چرا رو شنفکران جوامع توسعه نیافته و عقب مانده اقبال به چپ دارند؟.دلیل انتخاب راه رشد غیر سرمایه داری از سوی برخی کشورها چه بود.؟چرا تجارت ازاد و راه رشد سرمایه داری مطرح و حمایت نشد؟و راه حل چیست.؟جوامع دیر نوساز مانند جوامع شرقی و خاورمیانه محل رشد اندیشه چپ بوده است .همچنین زمینی حاصلخیز برا ی رشد چنین تفکراتی قلمداد می گردد.در میان کشورهای شرقی چین ،روسیه و هند شاهد اقتصاد بسته و فقدان توسعه سیاسی منهای هند بودند.هر سه کشور دولتی کردن اقتصاد را تجربه کردند.همچنین خواهان مالکیت گسترده دولت بر منابع بودند.در خاورمیانه سوریه ،عراق، لبنان، مصر ویمن جنوبی از جمله کشورهایی بودند که سنت تفکر چپ دران ریشه دواند. راه رشد غیر سرمایه داری را برگزیدند ،سرنوشت این جوامع کلنگی شدن ان بود.در ترکیه زمانی که چپ خواست توسعه یابد با کودتا عقب رانده می شدند.هر چند در چارچوب حزب جمهوریخواه خلق خود را سوسیال دمکرات تعریف می کند.به هر حال این کشورها خود را سوسیالیستی تعریف می کردند.شاید عبارت "سوسیالیزم با عقب ماندگی فکری و تاریخی ما بسیار سازگار است،"پاسخ مناسبی به سوال بالا باشد.همچنین هگل در درس های تاریخ فلسفه خود ،گفته بود "سوسیالیزم برازنده مردمان شرقی است."چپ ایران و روشنفکران چپ،ایدئولوژیک هستند و " شرقی هستند و بسیاری از مفاهیم دنیای جدید را از پشت شسشه کبود مفاهیم اخلاقی شرقی می بینند."انها دنبال انقلاب های برای برابری هستند.راه رشد غیر سرمایه داریاردوگاه سوسیالیزم و حزب کمونیست بدین خاطر راه رشد غیر سرمایه داری را مطرح کردند که اعلام کنند "در کشورهای عقب مانده بورژوازی ملی ،بخش خصوصی و...وجود ندارد ،پس باید راهی را انتخاب کنند که د International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 88 تاريخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 ساعت: 22:36